__home__ __racereports__ __kalender__ __piloten__ __quads__ __links__ __nieuwsbrief__ __RACEPICTURES__ CONTACTEER PLANETQUADRACING  
     
TROY LEE DESIGNS W-TEC TRAILTECH MX-NATION WIM MOTORS ALPHA WEST POLISPORT TIREBALLS ELF GOLDSPEED RACING PRODUCTS LAZER HELMETS
Frans Elite @ Tilly-sur-Seulles
2008-04-09 - gepost door Nikolas Dejonckheere
<< ga terug

Het Frans Elite kampioenschap draait intussen al op volle toeren en we waren al toe aan de tweede proef in Tilly, in de Haute-Normandie. 

Het weer was er zoals in grote delen van Europa ronduit slecht voor de tijd van het jaar : regen, sneeuw, koud,... kortom niet de ideale omstandigheden.

Davy Brems had een hele mooie chrono gezet en mocht als derde naar het starthekken.  Jan dacht dat het al wedstrijd was en zat voortdurend in het wiel van voorhanger, resultaat 13de chrono. 

In de eerste reeks plaatste Jan zich in op binnenkant tweede rij, ook al was er nog plaats op de eerste rij, maar op een ongustige plaats.  Velen keken wat verbaasd van zijn beslissing, maar in de start bleek het de juiste keuze : hij was mee met de kop en kon als enige Warnia volgen.  Couprie had zich vast gereden in de motosporen en de rest zat er achter allemaal geblokeerd.   Resultaat 2de plaats voor Jan en 10de plaats voor Davy.

In de tweede reeks was deed Davy een kanonstart en reed 4-5 ronden aan kop.  Zijn motor sloeg echter af door slecht schakelen op springer en verloor hierdoor wat plaatsen en werd 7de.  Jan reed zich vast in de modder en werd pas 22ste en verliest kostbare plaatsen in het eindklassement.

In de derde reeks terug goede start van Davy en kan consolideren met 5de plaats.  Jan wordt in de start wat naar buiten geduwd en zit achter Ternycnk die het gat toe houdt.  Hierdoor blijft hij hangen op 10de plaats. 

In deze helse omstandigheden wordt Jan 8ste en Davy knap 4de, beste resultaat ooit in Elite.  De tendens is intussen duidelijk : de twee toppers zijn Couprie en Warnia die afwisselen voor eerste plaats.  Daarachter heb je Lassaigne die iets trager is dan de twee toppers maar vlugger dan de subtop.  Vervolgens heb je dus een subtop tussen 4 en 10 die op haar na aan elkaar gewaagd zijn.  Allemaal op haar na even snel waardoor inhalen heel moeilijk wordt.  Het is dus boodschap om een goede chrono te rijden om zo goede startplaats te hebben en mee te zijn met de top 5, anders wordt inhalen heel moeilijk.

De terugweg werd nog een lastige klus, eerst iedereen afslepen (heel goed geregeld trouwens) en dan terug in de sneeuw, op sommige plaatsen tot 25 cm !  Maandag 4 uur kuiswerk en nu vlug klaar stomen voor volgende week voor de derde proef op het schitterende circuit van Les Andelys



<< ga terug